Nowe zasady reklamy wyrobów medycznych

Udostępnij

Niedawno w magazynie medycznym CX News (nr 1/74/2023) ukazał się artykuł autorstwa adwokata Wojciecha Bruzdy – wspólnika w kancelarii Bruzda Konopka Adwokaci Spółka Jawna, dotyczący nowych przepisów w zakresie reklamy wyrobów medycznych znajdujących się w ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych, która weszła w życie 1 stycznia 2023 roku.

Autor w artykule omówił pojawiające się w przepisach i niezdefiniowane tam pojęcie „laika”. Wskazał trudności wynikające z braku definicji legalnej oraz możliwości interpretacyjne, jakie daje wykładnia celowościowa. Zwrócił także uwagę na problematykę reklamy zabiegów kosmetycznych z użyciem wyrobów medycznych nieprzeznaczonych do użytków przez laików. 

W treści artykułu znalazły się też informacje o konsekwencjach, które mogą spotkać tych, którzy nie zastosują się do nowych wytycznych w zakresie reklamy wyrobów medycznych oraz ich porównanie z sankcjami obowiązującymi do wejścia w życie ww. ustawy.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią artykułu. Omówione w nim zagadnienia, z racji dużych zmian, z pewnością będą miały duży wpływ na sposób reklamowania się przez firmy produkujące wyroby medyczne.

O autorze

Podobne artykuły

ul. Warneńczyka 10/6b
30-520 Kraków